Роля магнію падчас цяжарнасці

Роля магнію ў нашым арганізме вялікая. Акрамя ўдзелу ў фарміраванні касцяной тканіны, ён рэгулюе энергетычны абмен у клетках і ўдзельнічае ў актывацыі каля 300 ферментатыўных рэакцый. Магній з'яўляецца універсальным рэгулятарам абменных працэсаў і адным з ключавых элементаў метабалізму. Гэты мікраэлемент спрыяе павышэнню стрэсаўстойлівасці, неабходны для працы сардэчна-сасудзістай сістэмы, стабілізуе крывяны ціск. Прымаючы ўдзел у расслабленні мышачных валокнаў, магній выступае як натуральны антаганіст кальцыя. Менавіта таму дастатковы ўзровень магнію ў арганізме асабліва важны ў перыяд цяжарнасці.

АГЛЯД ТЭМЫ

Як уплывае магній на працу мышцаў?

Магній і кальцый спрыяюць суладнай працы мышачнай сістэмы. Кальцый іграе асноўную ролю ў скарачэнні мышцаў, у той час як магній спрыяе іх паслабленню. Калі адносная канцэнтрацыя кальцыя ў мышцах павялічваецца з-за дэфіцыту магнію, мышца не можа паўнавартасна расслабляцца і ўзнікае курча. Магній спрыяе ліквідацыі мышачных курчаў за кошт зніжэння павышанай пранікальнасці мембран і аднаўляючы суадносіны электралітаў па-за і ўнутры клеткі. Магній перашкаджае залішняга прытоку кальцыя ў клеткі мышцаў і нерваў, што спрыяе памяншэнню напружання шкілетных мышцаў i гладкай мускулатуры.

Як уплывае дэфіцыт магнію на цяжарнасць?

У выпадку дэфіцыту магнію ў перыяд цяжарнасці жанчыны могуць скардзіцца на мышачныя паторгванні і курчы, часцей у ікроножных мышцах; слабасць, падвышаную стамляльнасць і іншыя праявы астэніі; трывожнасць, бессань. Самі па сабе гэтыя сімптомы не з'яўляюцца прычынай трывогі, але правільным рашэннем будзе здаць аналізы на ўтрыманне магнію ў крыві. Недахоп магнію ў арганізме цяжарнай жанчыны можа прыводзіць і да больш сур'ёзных наступстваў: павелічэнню маткавага тонусу, пагрозе перапынення цяжарнасці, сіндрому затрымкі развіцця плёну і преэклампсіі.

Таму дастатковая забяспечанасць арганізма маці магніем мае асноватворнае значэнне для дабрабыту маці і дзіцяці.

Колькі магнію варта прымаць падчас цяжарнасці і кармленні грудзьмі?

Нямецкая асацыяцыя па харчаванню рэкамендуе штодзённае спажыванне 310 мг магнію для цяжарных жанчын. Паколькі з-за гарманальных змен у час цяжарнасці магній больш актыўна выводзіцца з мачой. Таксама магній удзельнічае ў працэсах клеткавага дзялення і росце клетак эмбрыёна, таму ён карысны не толькі для арганізма маці, але і для арганізма будучага дзіцяці. У апошнім трыместры цяжарнасці эмбрыён назапашвае да 7 мг магнію ў касцях і мышцах.

У перыяд лактацыі патрэба ў магнію яшчэ вышэй - 390 мг. У сярэднім у 100 мл груднога малака змяшчаецца 3 мг магнію, які асабліва неабходны нованароджанаму.

Як доўга трэба прымаць магній падчас цяжарнасці?

Каб пазбегнуць дэфіцыту магнію падчас цяжарнасці, рэкамендуецца пачаць сачыць за ўзроўнем магнію ўжо на этапе планавання цяжарнасці. Лекары рэкамендуюць падтрымліваць ўзровень магнію на працягу ўсяго тэрміну цяжарнасці і да канца груднога гадавання.

Якія прадукты ўтрымліваюць магній?

Арэхі і насенне - асноўныя крыніцы магнію, "чэмпіёны" сярод іх - насенне сланечніка і лёну, адпаведна змяшчаюць 420 і 350 мг магнію на кожныя 100 г. Шмат магнію ўтрымліваецца ў абалонцы збожжа. Таму вельмі важныя ў рацыёне крупы і хлеб з суцэльнага збожжа. А, напрыклад, адна порцыя мюслі ў дзень з двума кавалачкамі бананаў (45 мг магнію на кожныя 100 г бананаў) - ужо забяспечвае большую частку сутачнай нормы магнію. Аднак арганізм не можа засвоіць магній з раслінных прадуктаў у поўнай меры. Прычына ў тым, што раслінныя прадукты ўтрымліваюць фіцінавую кіслату, якая зніжае біадаступнасць магнію і іншых мінералаў.

© 2019 WÖRWAG Pharma GmbH & Co. KG - Уся інфармацыя аб асабістым здароўі, размешчаная на сайце www.woerwagpharma.by, носіць выключна інфармацыйны характар і ніякім чынам не замяняе абследаванне і кансультацыю ўрача. Змест, прадстаўлены на сайце www.woerwagpharma.by, не можа і не павінен выкарыстоўвацца для пастаноўкі дыягназу і/або самастойнага прыёму лекаў. Звярніце таксама ўвагу на тое, што змест сайта абаронен аўтарскім правам.

Падрабязней